Pazartesi, Mayıs 29, 2017 By: Oku Arz

Uçurtma






Geçen pazar uçurtma şöleni vardı. Biz de gittik o şölene hali heyecan vericiydi de.Çocukların hayret ve şaşkın sevinçlerine karşılık aileler de çocuk sevinçleri heyecanındaydı.Verilecek ödülün dışında "Acaba tasarladığım uçurtma uçar mı? "telaşı vardı. Bir kaç tanesine büyük emek çekilmiş,kendinden emin ışıl ışıl ediyorlardı...


Bir tane de bisiklet şeklinde olan vardı. Herkes merakdaydı:"Uçar mı ki bu? Uçmaz uçmaz!


Bir de uçacağından tam emin olanlar vardı, ben az rüzgarda da uçarım havasındaydı...
Söz çok da ben sadete geleyim.Sonuç güzel bir rüzgar çıktı, ne fazla ne eksik...
O çok alımlı kırmızı beyaz yelkenli modeli uçurtma uçamadı.
Kendine güvenen uçurtmalar yükseldikçe yükseldi fakat birbirine takıldı.
Yarışmayı hangi uçurtma kazandı?
Bisiklet modeli!İki genç kızın yaptığı. ..Neyse benim kalbim durur mu?Yazdı da yazdı.Açılıyor günlerdir,çoğu defterimde!Rabbimiz bir rüzgar verirse kanatlanıp sayfama da konacaklar inşaallah.
Ah o rüzgârı yaratan Rahman'ın dilemesi olmasa emekler ziyandı.


O gün ki notlarımdan:


"İnsan sırf değer görmek için 'hokus pokus'yapar, kendine bir sihirli değnek bulur. Sihir büyüsünü kaybedince kendi de değerini kaybeder.

"Keşke sadece bir can olarak değer görseydim."der.

Âh maalesef yaşanmış göz kamaştırıcı hikayelere bakıyoruz,sonu hüsran,nice alkışlar ile yukarılara çıkarılanlar,o eski büyüleyen halinden eser kalmayınca köşelerde yırtık pırtık perişan ah!

"Çamurdan piştim,tın tın ses verirken aziz ettiler beni susayanlara testi oldum,bak düştüm kırıldım,atıldım eyvah,keşke toprak halime değer verelerdi,bağrımdan pınarlar kaynardı, uçlarımdan

üflerdim can çiçeklerimden bal özlerini,âh toprak olaydım ne de çok eşya ettim kendimi,ah toprak olaydım,bir yüzüm bir yolum olurdu şimdi,yok hiç bir eser yok darmadağınığım son nefesime geldim toprak olur muyum şimdi?

Ah! Ne asa ettim kendime açık şölen yerlerine türlü marifetlerimi:"Hokus pokus bak tavşan,a tavşan,a çiçek!"

Hadi koş şölen yeri,hadi gözlerin aldanacak bak sarhoş ediyor elinde ki güneşten çalınmış faunus seni!"

Ah şaşkın halimiz bir gemi asa olur ve denizi yara yara gider,sen dağ ara şimdi! "

ikra ela
instagram @ikraela



0 yorum:

Yorum Gönder